13 Aralık 2008

Top 5: Beyaz Perde Saykoları

Zamanında "The more successful the villain, the more successful the picture." diye buyurmuş Alfred Hitchcock beyefendi. Bunun ne kadar doğru bir önerme onaylayabilmek için en sevdiğiniz filmler listesine şöyle bir göz gezdirmeniz de yeterli olacaktır. Gelmiş geçmiş en iyi villainleri yapmak istesem, 5 kişilik liste çok yetersiz kalıyordu. O sebeple vizyonu daraltıp direk piskopat, sosyopat sınıfında sayılabilecek villainleri seçtim 5 kişilik liste için.

#5: John Doe [Kevin Spacey] - Se7en

Hala Se7en'ı izlmeyen varsa kusura bakmasın spoilerın allahını verdim şu cümle ile. İncil'de geçen 7 ölümcül günah ve günaha uygun cinayetler işleyen çok zeki bir piskopat. İlk 5 cinayet filmi güzel yapmaya yeterken son iki cinayet ile film kült seviyesine çıkmıştır benim gözümde. Kevin Spacey'in özel isteği ile filmden önce ne afişlerde ne fragmanda hiç bi yerde gözükmemiştir filmle alaklı olarak.

sayko laf: I visited your home this morning after you'd left. I tried to play husband. I tried to taste the life of a simple man. It didn't work out, so I took a souvenir... her pretty head.


#4: Patrick Bateman [Christian Bale] - American Psycho

Christian Bale'ın (Velvet Goldmine'ı saymıyorum) ilk adam gibi performansı ve başrolu. En etkileyici performanslarından sayılmayabilir El Maquinista ve The Prestige gibi filmlerinin yanında. Ama piskopat olma konusunda çok başarılı olduğu şüphe götürmez.

sayko laf: You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.


#3: Anton Chigurh [Javier Bardem] - No Country For Old Men

Javier Bardem Anton rolüyle 2008 yılında en iyi yardımcı erkek oyuncu oscarıkazandı. Yeterlidir sanırım.

sayko laf: Would you hold still, please, sir?



#2: Hannibal Lecter [Anthony Hopkins] - The Silence of the Lambs

Anthony Hopkins Hannibal Lecter rolüyle 1992 yılında en iyi erkek oyuncu oscarı kazandı. Yeterlidir sanırım. Yeterli değilse eğer adam yamyam öyle söyleyeyim. Klasik müzik dinleyip beyin yenir mi arkadaş?

sayko laf: Well, Clarice - have the lambs stopped screaming?



#1: The Joker [Heath Ledger] - The Dark Knight

Of en korkuncu. Heath Ledger hayatının rolunu oynayıp hayatını kaybetti. "ee adam öldü diye mi korkunç?" diyebilirsiniz. Alakası yok. Filmi seyretmiş herkes zaten gördü Joker karakterini hani anlatılacak çok bir şeyi yok aslında. Çizgi romanda anlatılan, Jack Nicholson'ın canlandırdığı yani bilinen Joker'den apayrı bir karakter göstermişti Ledger bize. Jack Nicholson'ın Joker'i sadece katil bir palyaço ilen Ledger'ın Joker'i -kendi tabiriyle- agent of chaos idi. Olabilecek en zeki değil belki ama en piskopat karakteri canlandırdı sinemada. Bütün film sağa sola bıraktığı vecizeler, basen bakışları, yaralarını yalayışı, çocuk gibi tepkiler göstermesi, ölümü ciddiye almaması, Batman'ı filmin başından sonuna yanlış yönlendirmesi. Bir sonraki filmde aynı karakteri canlandıramayacak olması gerçekten büyük kayıp...

sayko laf: Come here. Hey! Look at me. So I had a wife, beautiful, like you, who tells me I worry too much. Who tells me I ought to smile more. Who gambles and gets in deep with the sharks... look at me! One day, they carve her face. And we have no money for surgeries. She can't take it. I just want to see her smile again, hmm? I just want her to know that I don't care about the scars. So... I stick a razor in my mouth and do this... to myself. And you know what? She can't stand the sight of me! She leaves. Now I see the funny side. Now I'm always smiling!

3 yorum:

Hayzanki dedi ki...

daha bu sabah, Foça dönüş yolunda Javier Bardem'den ne kadar korktuğum aklıma gelmişti ve Joker mi yoksa Anton mu daha saykodur diye düşünmüştüm...

Üzerine bu top 5 sayko listen çok güzel geldi, güzel sıralama, American Sayko'yu indirmeye geçiyom şimdi, lakin bir Bale'in o performansını izlemedim, merak ettim...

+rep, gıdıklanan yerlerine tıkladım...

sarunas jasikevicius dedi ki...

ehe eyvalla..

anneme yazımı ünlü bir sinema dergisinin yazısıymış gibi okudum, beğendi. bi tek dark knight'ı izlemediği için "joker bu övüldüğü kadar manyak mı?" diye sordu bende "adamlar seçmişler anne bilemem ben" dedim dglkjagaş

neyneyney dedi ki...

ben de american psyhcoyu izlemedim ama diğerleri süper olmuş ki heath ledger süper ötesi .. let's put a smile on that face!

Related Posts with Thumbnails