26 Mayıs 2009

Tugay


Galatasaray'da oynadığı dönem en sevdiğim futbolcuydu. Gözden ırak olan gönülden de ırak olur hesabı çok unutuldu bu adam. Hele 2003te milli takımı da bıraktıktan sonra Mevlüt Erdinç, Halil Altıntop, Mesut Özil kadar dahi anılmadı adı. Halbuki Blackburn'de çatır çatır oynuyor, adını EPL efsaneleinin arasına sokuyormuş.

Tugay'ın elinden kaptanlığının alınıp "büyük kaptan" Bülent Korkmaz'a verildiği günü hatırlıyorum. O zamanlar Bülent'i hiç sevmezken Tugay sevgim doruk noktasındaydı, ben pazuband kendi kolumdan alınmış gibi bozulmuştum. Yahu dedim bu bülent şu an bizim takımın teknik direktörü Tugay daha futbolu yeni bırakıyor nasıl iş bu diye azcık araştırdım ve Tugay'ın 22 yaşında Galatasaray kaptanlığına getirilerek en genç kaptan sıfatını kazandığını öğrendim.

Aynı Tugay'ın Blackburn'de ki ilk senesinde de sahaya kaptan olarak çıkmışlığı vardır bir Arsenal maçında. Adamı sağ bek koydular oynadı, sol kanat oynadı, rangers'da forvet arkası denediler tıkır tıkır gol attı. Gerçek mevkisinde (şu an pirlo, xavi türevi adamların oynadığı) oyun kurucu dmc'de ben bundan daha iyi türk oyuncu bilmem. Milli takım da ancak Aurelio ile düzeltebildi o mevkiyi yıllar sonra.


Blackburn'ün kendi politikası olan 10 sene oynamayan futbolcuya jübile yapmama kararı pek etkilememiş Tugay'ın son maçını. Tribünlerde Tugay maskeleri, her tarafta pankartlar, sırf o güne özel yapılmış tshirtler. Tugay tribünleri selamlarken 4 dakika boyunca hiç susmayan alkış.

Çok geç bir yazı oldu bu. Çok sevdiğimiz ama hakkını teslim etme fırsatını kullanamadığımız adamların başındadır Tugay. Umarım EPL'de teknik direktör olarak da izini bırakır.

---

Bu videoyu koymak zorundayım, Blackburn formasıyla attığı 11 gol. Sadece biri ceza sahası içinden. Adamın tüm gollerini koymuşlar ama goller o kadar muazzam ki jenerik gibi olmuş. Ulan adamı en güzel çağında yollamışız be...

3 yorum:

.../J/... dedi ki...

Bir yıldız daha kaydı...

bir besiktasli olarak en cok sevdigim cimbomluydu kendisi, hakan şükürden de çok severim kendisini, valla bak :)

bi dost dedi ki...

mevlüt şahin, erdinç olacak sanırım?

alt + 168 dedi ki...

haklısın, neremden şahin diye uydurmuşum ben de bilemedim.

Related Posts with Thumbnails