28 Şubat 2009

Top 5: Kadın Vokalli Şarkılar


Yazının başında belirtmem lazım ki bu Top5 olayı çok zevkli. Baya baya kendinle kavga edecek boyuta geliyorsun sıralamayı yaparken falan. Kavga da etsem bi şekilde sonuca ulaşıyordum önceden. Bu sefer baya zorlandım o sebeple şu an elimde 15 kişilik liste var. Bu seferlik ilk 5 ağırlıklı olmak üzere 10 kişilik tutucam listeyi. İlk 10un dışında kalan Bic Runga, Garbage, The Cardigans, Alanis Morisette ve Lacuna Coil kusura bakmasın (biliyorum onlar da takip ediyor beni)


...and the ¿ goes to...


#10 Aimee Mann - Deathly (Magnolia seyredenler bilir)
#9 The DO - On My Shoulders (zamanında o kadar övdük anca 9 olabildi)
#8 Skunk Anansie - Hedonism (Skin'in başını görmüştüm Rock n' Coke'da)
#7 Şebnem Ferah - Babam Oğlum / Ay / Perdeler / Sigara (4 şarkı. Vaaaay)
#6 Within Temptation - The Cross (şunu ilk 5e alamıyorum ya içim kan ağlıyor. Özellikle bkz: Black Symphony. Özür dilerim Sharon)

#5 The Gathering - Saturnine
Anneke van Giersbergen

Anneke der susarım. Bu kadın Burhan Çaçan şarkısı okusa gider Burhan'ın albümünü alırım. Tüm zamanların en favori şarkılarından zaten. Sevmeyene bön bön bakılıyor, o derece.



#4 Sertab Erener - Yolun Başı

Bu da ayrı bir zorluk oldu. İncelikler yüzünden ve Yolun Başı kafa kafaya çarpışırken Yalnızlık Senfonisi geldi aklıma. Hepsini oturup tekrardan dinledim. Diğerleri çok güzel ama subjektif listemde Yolun Başı diğerlerinden daha önde yer alır çünkü bu şarkıyla aramda bi bağ var. Sanki bu şarkıyı biri bana söylüyor. Şarkı beni anlatmıyor, ben gitmişim arkamdan söyleniyor gibi geliyor. Garip, saçma... (Kendinize bir adet şarkı bulun mikrofonun ters tarafında olacağınız.)


#3 K's Choice - Not an Addict
Sarah Bettens


Yıllar evvel kazara bulmuştum bunu ben. Jane's Addiction indirirken araya karışmıştı. Bütün indirdiğim Jane's Addiction şarkılarından daha çok sevmiştim. Çok sade, çok güzel. Başındaki inlemeleri, şarkı boyu yalan söylemesi... Tüm zamanlar kişisel favorilerimden.


#2 Anouk - Nobody's Wife
Anouk Stotijn-Teeuwe


Listedeki en güzel iki sesten biri bence (diğeri Within Temptation solisti Sharon den Adel) Böyle zenci sesi altında haykıran sarışın bir kadın. Çok seviyorum, daha çok şarkı yapsın, söylesin, bizim eve gelsin kalsın istiyorum. Çok seksisin Anouk (klavyeye salya akması)


#1 The Cranberries - Ridiculous Thoughts
Dolores O'Riordan

The Cranberries sonrası yaptığı solo albümü beğenmedim. Dağıtmayacaktınız mis gibi grubu be. Nedendir bilinmez benim favori şarkım Ridiculous Thoughts pek bilinmiyor. Halbuse zamanında klibinde Elijah Wood oynamıştı teeey tey. Frodo'lu klibi değil Paris konserinden Dolores'in engelli maymun taklidi yaptığı videoyu koyuyorum aşşağı, yolluk olarak.

7 yorum:

Spicoli dedi ki...

Gözler ister istemez Janis Joplin`i aradi.

diskdünya dedi ki...

Alanis olmadığı için işbu liste mutlak butlanla bâtıldır.

(hukuk okuyan insanın hali apayrı ya)

sarunas jasikevicius dedi ki...

@spicoli: listenin subjektifliğini altını çizerek vurguluyorum, kimler kimler eksik aslında da.

@disk: alanis koyamamak beni de üzdü. hands clean olsa da dinlesek.

diskdünya dedi ki...

hakikaten şimdi gelse biri "oha hande yener yok" dese denecek laf yok. O yüzden öznellik iyi birşey genel anlamda.

ha öyle durumlar için bi "had bildir!" butonu olsa ilk ben basarım :)

Magie Noire dedi ki...

Gerekli verileri toplayıp benim bahsettiğim top5i de yap bence, merak ediyorum baya sonucunu :P

sarunas jasikevicius dedi ki...

o top5 çıkmıyor cano.

bi tek biz ikimiz "şarkıların kişileri anımsatması" manyaklığına sahipmişiz anlaşılan...

Magie Noire dedi ki...

Öeh hadi ya :/ yine dandiklikte bir numaraymışız o zaman cano.

Bu arada Garbage bu listenin nasıl dışında kalır ya. Şu an deli gibi 'you look so fine' dinliyorum, ardından milk patlatayım, bleed like me ya da, it's all over but the crying de olabilir, cup of coffee'ye ayrı bir sempatim vardır bilirsin.
bitmez bu liste, ben gideyim.

Related Posts with Thumbnails