21 Eylül 2008

Gossip Girl

Geçen pazar CNBCe'de ilk bölümünü seyrettikten sonra 36 saat içerisinde ilk sezonu izleyiverdim. İkinci sezonun mevcut 3 bölümünü de aradan çıkartıp konuya tamamiyle hakim olabildiğime göre artık karalayabilirim bi' şeyler.

Güzel dizi bu. Rakipleri kabul edilebilecek The OC, Dawson's Creek, One Tree Hill falan komple bok yesin hatta o derece. Neden bu kadar iddialı konuşuyorum? Kendimce formulledim çünkü dizileri, önce bunları anlatmam gerek.

Her dizinin kendini izlettiren artıları vardı.
The OC
'de zenginlik ve güzellik üzerine kuruluydu genel konu, güzel soundtrack ve alakasız pek çok gönderme kullanarak ilgiyi maksimize ediyorlardı.
One Tree Hill
gençlik dizisi diye başlayıp senaryosunu kuvvetlendirerek tutunabildi. Çapraz ilişkiler, aile sorunları, olmayan baba figürü falan klişeden ölmesine rağmen şaşırtma unsurunu ve karakterlerin derinliklerini her sezon daha da iyi kullanarak sevdirdi kendini ki bu kadar tırt bi konuya rağmen 6. sezona başlamasını başka şekilde açıklayamayız.
Dawson's Creek
'i anlatmaya gerek yok. Tam bir gençlik dizisi idi. Gençleri al, ilişkilerini tanımla, ahlaki pusulayı boz, sal çayıra takılsınlar şeklinde özetlenebilecek formatı ile oldukça güzel idare etti, ama yüzeysellik had safhada idi onda da...

Burda -bestseller olmasını anlayamadığım- roman uyarlaması dizimiz Gossip Girl'e dönelim.
The OC'den şatafatlı yaşamlar, güzel soundtrack ve hoş göndermeleri alalım. One Tree Hill'den karakter ve senaryo kısmı diyebiliriz -ki romandan uyarlanmış olması ekstra artıdır bu hususta- ve Dawson's Creek'ten de insanı mutlu eden "gençlik, heyooo coşku doluyuz" kısmını ekledik mi elimizde mükemmel karışım bulunuyor.

Artı Chuck Bass diye bi karakter var bu dizide ki bu kadar muazzam bir şerefsiz tanımı yoktur ne yunan mitolojisinde ne rus edebiyatında.

Bu arada belirteyim, diziden Gossip Girl olayını çıkarın, dizide nerdeyse hiç bi' şey değişmez. "Dedikoducu kız ne be izlemem ben bunu" demeyin diye şeyediyorum. Ya da izlemezseniz izlemeyin, bana ne be...

You know you don't even like me
XOXO, Homo Boy


[ gossipgirl izleyen ve tıpkı onun gibi blog tutan bir erkek olarak diziye uygun bitireyim dedim postu dgjaslkgşlkfşksahbg. ]

3 yorum:

killer bunny dedi ki...

ay lav chuck bass

perseverative dedi ki...

ikinci kapak One Tree Hill'den apart resmen..

sarunas jasikevicius dedi ki...

güzel ve doğru tespit.. hatırladım dediğiniz resmi..

Related Posts with Thumbnails