21 Kasım 2008

Lost Sezon Posterlerinden Karakter Tahlili

Lost paşazadenin geçen hafta 5. sezon posteri yayınlandı (5 sezon ne ara oldu be?) Bunun üzerine bir yazı yazmaktı amacım lakin posterler konusu daha ilginç geldi.
Her sene dizinin başlamasından 2-3 ay önce poster yayınlanır ve sanki o poster sezonun nasıl geçeceğinin sinyallerini verir gibi geliyor bana. Mesela 3. sezon posteri accaip hoşuma gittiği için ben 3. sezonun ilk bölümleri rezalet olmasına rağmen baştan sona ayı gibi zevkle izledim. Neyse şimdi napıyoruz? Sırayla sezon sezon posterlerimizi inceliyoruz.

season 1 - get lost

Bu dizi öncesi değil dizinin başlamasıyla ortaya çıkan bir poster. Birinci sezonun karakterleri mevcut görüldüğü üzre. Jack, Kate, Sawyer, Locke, Sayid, Hurley, Claire, Sun gibi hala ölmemiş karakterlerin yanında rahmetlilerden Boone, Shanon, Charlie, Jin, Michael da var. Ölmemiş ama diziyle alakası ne alemde bilmediğimiz Walt piçi de var. Hiç sevemedim şoparı... Tagline "Get Lost" zaten bütün sezon adına yaraşır şekilde olayların ne olduğunu anlamaya çalıştık. Cevap vermek yerine soruya boğdular milyonları.. Sezonun bomba bölümü beraber yayınlanan final bölümleri Exodus part I-II idi..

season 2 - everything happens for a reason

İkinci sezon komple ormanda koşturmayala geçtiği için uygun bir poster kendisi. Tagline "everything happens for a reason" ve John Locke'ın önlerde saf tutmasından anlaşılacağı üzere kendisinin ön plana geçtiği bir sezon olmuştu bu. Genel olarak Locke-Jack rekabeti üzerinden mantık ve inanç sorgulanmıştı bütün sezon. (ilk bölümün adı man of science, man of faith) Locke bütün sezon "herşeyin bi sebebi var, we are all connected" deyip kafamızı zigdi afedesin noldu sonunda? Neyse...
Ölümsüz 8 (jack, kate, sawyer, locke, sayid, hurley, claire, sun) ve rahmetliler Charlie, Jin, Shanon, Michael posterde dizili duruyorlar...

The other 48 days, The Long Con, Live Together Die Alone gibi bomba bölümlere sahip olmasında rağmen Two for the Road bence dizi tarihinin en güzel bölümleri arasındadır... 2. sezonun oscarı Two for the Road'a gidiyor...

season 3 - find yourself


3. sezonda kadroda değişiklikler oluyor. 2. sezonun gizli yıldızları Desmond, Benjamin Linus caste ekleniyor. 2. sezonda aktif olarak yer alan Ana Lucia ve Libby sezon ortasında diziye dahil olup yeni sezonu çıkaramadıklarından posterlerde yerlerini alamıyorlar ama Mr. Eko bir sezon daha dizide gözüküyor (kara duman kendisini sağa sola çarpana kadar elbette)
Saydığımız 3 elemanın dışında 4. sezon gazileri Charlie ve Jin'de var posterde. Ölümsüz 8 herzamanki gibi orada zaten..
İlk sezonki sorular, ikinci sezonki fikir teatileri geride kalıyor ve dizi değişim gösteriyor bu sezon. Locke ilk sezondan bile daha arka planda kalırken Jack, Sawyer, Benjamin ve Desmond sırtlıyor diziyi. Tagline "Find Yourself" gayet açık zaten... Sezon ortasında diziye daihl olan Juliet hanfendiyi seneye göreceğiz posterde.
Expose gibi anlamsız (ama sonu bomba) ve The Glass Ballerina gibi Lost tarihinin en kötü iki bölümünü içeren bu sezonun güzel bölümü deyince aklıma Charlie'nin kendini feda etmeye karar verdiği bölüm The Greatest Hits geliyor. Karşim Charlie... Jacob beyefendinin ortaya çıktığı The Man Behind the Curtain'e de mansiyon gitsin..

season 4 - the wait is over

4. sezon bariz en uyduruk postere sahip. "The Wait is Over" tagline'ı ile hani dizi başlıyor mu diyorlar, yoksa adadan kurtulacanız mı diyorlar bilemedim. Geçen sezonki castten Charlie ve Eko'yu çıkar Juliet'i ekle aha bu senenin kadrosu. Ölümsüz 8, Desmond, Benjamin, Juliet, Jin...
Bu senenin en güzel bölümünü tartışacak yoktur. s04 e05 The Constant her seyredenin dibini düşüren bir bölümdür. Zaten genel olarak Desmond üzerine yapılan kötü bölüm yok daha...
Bu sezon bi kaç zibidi daha katılıyor diziye, bazıları ölüyor bazıları gidiyor falan. 5. sezona sarkan 3 adet karakter var. Desmond sonrasi favorim Faraday, can sıkıcı çekik gözlü Miles ve güzel gözlü hoş kız Charlotte...

season 5 - destiny calls

Bu posteri beğendim ama dizinin tropik ada formatından tamamen çıktığını da açık açık gösteriyor artık. Lostpedia'dan baktığımız zaman öldüğü, adadan kurtulduğu veya adada olduğu bilinmeyen iki tane ana karakter var. Daniel Faraday ve Claire. Faraday en son botla adaya dönmeye çalışıyordu, Claire ise Jacob'un kabininde yayarken görülmüştü. Postere bakıyoruz, hoop Claire yok. Bir şey anlaşılması gerekir mi? Lost bu her boku yiyebilirler.
Kadroya bakıyoruz. Ölümsüz 8'den Claire eksik, Desmond ve Benjamin 2. sezondan beri diziyi domine ediyorlar zaten. Yancı karakterlerden Miles, Charlotte, Faraday ve Juliet yerlerini almışlar posterin sağında...

Adadakiler ve medeniyettekiler şeklinde ikiye böldüğümüz insanlarımızı görüyoruz. Desmond hikayeden sıyrıldı kurtuldu diye üzülmüştüm biraz ama tam olarak kurtulamamış sanırsam... Locke'un tekrar ön plana çıkacağı sezon budur 2. sezondan sonra. Adada Sawyer rakipsiz şekilde kral olacakken karada işler daha karışık. Jack'in bu sene uğraşması gereken adam Benjamin olacak belli ki... Tagline "Destiny Calls" için henüz bir şey diyemiyorum, sezon sonu mutlaka daha çok anlam kazanacaktır...

---

Lost başlamadan daha kapsamlı bi kaç yazı daha yazarım gibi geliyor ama yazmazsam da süpriz olmaz... Tembelli ömür boyu... Hade live together die alone cümleten....

2 yorum:

Canır dedi ki...

abi dikkat ettin mi bilmiom.3.sezon posterinde, bütün elemanlarin gözlerine ayı gibi fotoşap falan yapilmiş.hepsinin gözü yeşil olmuş mq.ne lan bu..

sarunas jasikevicius dedi ki...

ilk gördüğümde benim de dikkatimi çekmişti o ama herifler hakkatten renkli gözlüler yea... jack van jacki gibi hatta bi göz yeşil bi göz mavi...

eko, sayid, sun falan tırt farkettiysen. onların gözleri bok rengi...

claire, charlie ve locke beyaz gözlü gibi lan. renkli gözlü deniyor ama renksiz gözlü adamlar esasen. şeffaf...

Related Posts with Thumbnails