30 Ağustos 2008

Guerilla Marketing

-basmayın lan, tertemiz ettim o kadar. Lann!!?!

Ne demek bu? Kısaca az enerji, az maliyet ama çok tepki toplamaya yarayan, temelinde yaratıcılık ve ilgi çekicilik olan pazarlama yöntemi. Böyle bi durumda klasik olarak tv, billboard, radyo reklamlarından ayrılan reklamlar olarak da algılanabilir. Belli sınırları olmayan, bazen ek maliyetine (dava) katlanılması gereken ama başarılı yapıldığı takdirde böyle nasıl diyeyim (hmmm?) sipalileri balya balya saymanızı sağlayacak pazarlama yöntemleridir. Benim anlayışımla reklamın sıkıcı, bilgilendirici olmaktan nasıl çıkıp eğlenceli, maliyetsiz etkileyici olacağıdır. Enerjinin kaybolmaması ilkesiyle düşünürsek bu denklem için ilgiyi çeken şey zekadır.

-yakıştı haa, dur bi de şunu deneyim. sktr! durağı kaçırdık..

Aklıma süper bir örnek geldi de son olarak onu ekleyeyim dedim.
Star zamanında haberlerden sonra "Cem Yılmaz'la spor haberleri az sonra sizlerle olacak" derdi. Okulda muhabbetini duyardık:

- olm dün akşam cem yılmaz varmış starda
- yoktu yaa, ben bekledim, zibidinin teki sundu sporu
- resmen adam skiyolar ya, ne biçim iş bu...

Star'ın yaptığı muazzam bir gerillacılıkmış, yıllar sonra farkettim. Türkiye'de 30000 Cem Yılmaz da olsa, "spor haberlerinde Cem Yılmaz" denince aklına tek bi' şey geliyordu insanın. Haberleri sunan adamın ismi Cem Yılmaz değil de Ahmet Güven olsaydı "ahmetgüvenlesporhaberleri" diye bi anons duymayacaktık elbette.
Yaptıkları yasal mı? Evet. Etik mi? Değil. İşe yarıyor mu? Kesinlikle...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails