8 Ocak 2009

Slumdog Millionaire


Yıldo benden önce davranıp yazmış. Hiç bozuntuya vermeden devam ediyorum ben gene de.

---

2008 yılının en iyileri seçilmişti orda burda defalarca kez. Verdim sırtımı bağlantıma , araştırdım torrentleri ve indirdim bu filmleri. Neydi 2008in en iyileri sıfatını hakeden filmler?

IMDb listesinde gelmiş geçmiş en iyi 5. film olarak gözüken The Dark Knight,
pixar harikası Wall-e,
Clint Eastwood
'la delikanlılığın kitabının tekrardan yazıldığı Gran Torino,
Sena Penn
ve Josh Brolin'in ne kadar iyi oyuncular olduklarını gösterdikleri Milk,
Mickey Rouke
'un -Oscar almasını sağlayacak kadar- müthiş geri dönüşünü barındıran The Wrestler,
Brad Pitt
'in tekrardan David Fincher ve tekrardan Cate Blanchett ile buluştuğu The Curious Case of Benjamin Button,
hepsinden daha düşük bütçeli, belgesel tadında, biyografik yapım Man on Wire
ve Slumdog Millionaire.

The Dark Knight ve Wall-e sevgim zaten bilinen bir husus olduğundan onları geçiyorum. Kalan filmleri hiçbirini izlememiştim düne kadar. Birini seçip izleyecektik, olayımız bu kadar yalın. Esasen aklım The Wrestler'da idi, Benjamin Button da plase olarak seyredilmeyi bekliyordu. İkiside altyazı engeline takıldığı için 3. olarak izlemek istediğim Slumdog Millionaire'i tercih ettim, sağolsun filmi izleyecek olan gençlik de "bişi seyredelim de ne olursa olsun" modunda olduklarından beni kırmadılar.


Film hakkında spoiler vermemek adına yorum yapmıyorum ama filmi beğenmeyen olursa gelsin bulsun beni, konuşalım. Cidade de Deus'un Hindistan'da geçen versiyonu diye duymuştum ben, siz de o kadar bilin yeter. Gayet yerinde ve zararsız bir tespit filme önbilgi olması adına.

Uzun süredir sinemadan bu kadar büyük keyfi 2 saat içinde almamıştım, hepiniz izleyin bu filmi...

---

Yönetmenin Danny Boyle olduğunu filmin sonunda öğrenmemiz hoş bir süprüz oldu ama esasen iyi de oldu. Filmi sonuna kadar "düşük bütçeli film izliyorum ben" beklentisiyle izleyince aldığınız keyif artıyor sanırsam...

1 yorum:

like a star dedi ki...

seni seviyorum ondan daha çok işkence metotları geliştiriyorum..bekle sen ;)

Related Posts with Thumbnails