17 Temmuz 2008

Ondskan


Cnbc-e'de iki kere yarım yarım izledikten sonra bir gece "az sonra ondskan" şeklinde reklamını görmemle arkadaşlarımı ekip seyrettiğim bi' filmdir bu. Neden iki kere az biraz başından az biraz kıçından seyrettikten sonra çok merak etmeme rağmen indirmediğimi bilmiyorum. Neyse, adam gibi seyrettiğim günden sonra oldukça sık çevreme bahsettim bu filmden "olm bi film var yok bu kadar gaza getiren bi' şey şöyle şahane, böyle müthiş" şeklinde. Sonra hafiften kafam bastı da neymiş bu film diye bi araştırayım dedim, film 2004 yılında en iyi yabancı film dalında oscar'a aday olmuş zaten. Bi' akıllı ben değilmişim yani...


Ana kahramanımız Eric Ponti sorunlu, hafif arıza bi tiptir. Düzenli olarak okullardan atılır ama atılmasını sağlayan şiddet eylemlerinin sebebi evde gördüğü üvey baba zulmudur. En sonunda prestijli bi' özel okula gelir ve burda adam akıllı durmaya karar verir. Ama okulun dinamikleri geleneklerine ve hiyerarşiye dayanmaktadır. Elemanımız akıllı durup işkence mi görecek, yoksa karşı koyup gene okuldan mı atılacak? Filmin dayandığı temel çarpışma bu. Başrol oyuncumuz süper asi zaten (ki kendisi filmden sonra Abercrombie & Fitch mankeni olmuştur) kendisi için 3-5 yorum okuyayım dedim geneli yalarım yavrum seviyesinde olduğundan kendisine teşekkür edip çıktım...


Objektif olarak filmin gerçekten güzel olduğunu, iMDB ratinginin 7.9 olduğunu ve tek kötü yanının isveççe olduğunu söyleyebilirim..

İzleyin beğenmezseniz paranız iade..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails